08 February 2011

Disebalik Tabir

Sebenarnya dah lama aku buat blog tapi sume hampeh! First blog aku ialah http://mysteriousmhl.blogspot.com. Blog ni dah lama aku buat. Siap dengan manuskrip novel aku sebelum novel A.K.U. tapi disebabkan banyak sangat makan semut rasanya,aku lupa password termasuklah e-mail. Betul-betul frust sangat time tu. Pastu,aku buat blog yang baru. http://143orkestra.blogspot.com. Idea wat novel tak keluar time tu. So,just buat macam tempat luahkan perasaan sahaja. Ala macam diari. Pastu pulak,aku tetibe je ingat e-mail dengan password blog pertama aku. Pastu,mulalah aku bengong nak guna mana satu. Masuk je 2011,aku berpendapat baik aku buat blog baru.

Maka terhasillah(dialog Shoot time video kelas 5AT) blog http://tengkuiji.blogspot.com.
Mula-mula blog ni macam projek terbengkalai taw. Tak bersusun,macam tongkang pecah and macam tempat pembuangan idea. Selepas berminggu-minggu(entah betul ke tidak),aku dapat la background yang paling sesuai sebab sebelum ni background macam sengal because tak nampak akunya post.

Latar belakang ni aku pilh sebab aku suka musim salju. Lagipun latar belakang ni ada maksud yang tersendiri. Ia umpama kehidupan aku. Walaupun aku nampak macam happy je(Elated),sebenarnya banyak yang kamu semua tak tahu. Dalam kegembiraan ada kesedihan. Music yang aku pilih ialah River Flows In You by Yiruma. Muzik ini aku pilih sebab dari dulu aku suka dengan bunyi piano. Lagi satu,muzik ni ala-ala sweet bagi aku and menenangkan fikiran pembaca blog aku. Elated Guy aku pilih sebagai nama panjang panggilan aku(E.G.). Teddy bear yang rupa jam tu sebenarnya aku pilih sebab aku pernah bagi teddy yang macam tu kepada seseorang. So,just untuk memperingati orang pertama(perempuan) yang pernah aku kasi teddy yang melibatkan perasaan. Tema tulisan adalah kaler biru sebab aku suka warna biru. Sebelum ni aku letak semua biru termasuk background sampai macam serabut and peningkan kepala je! At last,aku tukar ala semua dan terhasillah DIARI ELATED GUY.

1 comment:

Sebarang pertanyaan, sila tinggalkan emel/link/fb/twitter anda.
Terima kasih sudi komen :D