25 January 2013

Diari Hatiku Bagai Roller Coaster


Yes. My life is just one big heavy sigh.
Sometimes i feel i have done BIG MISTAKE.
Dulu kenapalah aku tolak banyak tawaran.
Dulu kenapalah aku tak buat banyak research.
Kalau tak, mesti aku dah macam kawan-kawan yang lain.

Tak dinafikan, nak sangat jumpa kawan-kawan lama tapi....
Ya, malu. Malu nak cakap study apa.
Tambah pulak, kawan-kawan semua dah degree, terasa diri ni hina.
Boleh nampak jurang yang sangat ketara.


Maybe ada yang kata "rileks la bro"
Ya. Dah banyak rileks kan diri. Tenangkan diri.
Ada banyak sebab aku tak nak belajar dekat dengan kawan-kawan lain.
Salah satu, aku nak mulakan hidup baru.
I'm not strong enough to see the 'different' between us.

Baru-baru ni aku dah stop research about my future planning.
Why? Aku akan beri harapan yang tinggi.
Dah tak larat nak berharap. Nak teruskan apa yang ada.
Cemburu tengok kawan-kawan dekat oversea.
Yes, one of my dream but i want to stop dream about it.


Perkara paling pahit sekali nak hadapi, buang impian yang kita idamkan.
Dah banyak kali butir-butir kaca dikeluarkan untuk buang impian.
Lebih-lebih lagi benda yang hampir dikecapi.
Aku tak mahu lagi menghadapi benda sama lagi pada masa hadapan.
Cukuplah pada waktu dulu sahaja.
Aku nak teruskan hidup tanpa memberi harapan tinggi untuk masa depan.


No comments:

Post a Comment

Sebarang pertanyaan, sila tinggalkan emel/link/fb/twitter anda.
Terima kasih sudi komen :D