14 January 2013

Segmen: Makanan dan minuman kegemaran blogger Malaysia

Klik gambar untuk maklumat lanjut

Annyeonghasayo!

Dah tengah cuti sem ni, confirm macam-macam menu untuk disebat.
Tapi tak semua dapat disebat kerana berat badan telah naik. Hampeh.
Segmen ni memang menarik! mari kita ikuti mengenai kegemaran saya.


Yeah! Ni dia kuih kegemaran saya. Kuih masih dalam kategori makanan kan?
Saya panggil kuih ni PUDING GULA HANGUS.
Yang biasa orang sebut ialah PUDING KARAMEL.
Gambar di atas merupakan hasil tangan mak saya.
Biasanya saya mampu habiskan SELOYANG! *nampak kuat makan saya ni
Saya ni asal Kelantan, so, memang suka makanan MANIS!
Kuih ni pulak memang MANIS! so, memang buat saya cepat terluir.


Next! NASI LEMAK!
Gambar di atas di ambil time bercuti-cuti di Bukit Bendera.
Padahal kolej dekat Kepala Batas je.
Harga dia RM4. Mahal and tak kisah. *padahal merungut bukan main
Asalkan dapat makan NASI LEMAK!
Best about NASI LEMAK is susah nak cari yang betul-betul lemak.
Sambal dia pulak kalau pedas dan MANIS, memang TERBAIK!
Saya suka makan sebab murah dan boleh campur dengan dishes lain macam AYAM!

sumber : food.malaysiamostwanted.com
Minuman kegemaran HOT CHOCOLATE!
Dalam bahasa melayu AIR MILO. *tak lawak ok
For your info, saya menilai sesebuah restoran dengan air ni.
Kalau air milo tak sedap, saya kira restoran tu tak sedap.
Milo ni saya suka sebab boleh bagi tenaga.
Macam dalam iklan dekat TV. hehehe

Sekian sahaja segmen untuk hari ini.

5 comments:

  1. tenkiu sudi join segmen ni.. ^_^

    ReplyDelete
  2. tak pernah lagi merasa puding karamel tu.. :)

    singgah dari segmen yang sama..kalau sudi singgah la sini kjap ye.. ;)

    http://hanyadihatiku.blogspot.com/2013/01/segmen-makanan-minuman-kegemaran.html

    ReplyDelete
  3. Hello there! Datang dari segment yang sama :) Segment dah lama berlalu tapi seronok blogwalking melalui segment yang dah lepas. Heheee. Jenguk balik kalau sudi ~

    http://vaneelea.blogspot.com/2013/01/segmen-makanan-dan-minuman-kegemaran.html

    ReplyDelete

Sebarang pertanyaan, sila tinggalkan emel/link/fb/twitter anda.
Terima kasih sudi komen :D