03 February 2013

Basikal vs Lesen

Annyeonghasayo!

Dah lama tak buat entri 'versus' ni.
Kali ni nak cerita pasal basikal dan lesen.
Dalam pukul 7.50 pm tadi, lepas maghrib.
Tetiba mak saya suruh teman adik saya pergi gunting rambut.
And mak saya suruh naik basikal.

Huhuhu, dah lama tak sentuh basikal sejak ada lesen.
Asyik-asyik naik kereta tak pun moto tapi biasanya kereta.
Tadi masa nak naik basikal, tetiba lost balance.
Nampak tak di situ berapa lama tak naik basikal dan moto.

Mak saya ada cakap, ni dikira exercise.
Mampu gelak je. Dah lama tak exercise.
Jenuh jugaklah nak kayuh basikal.
Mana taknya, berat badan dah naik.

Basikal yang saya kayuh tu lebih kurang macam dalam gambar.
Kalau basikal tu boleh bersuara, mesti dia marahkan saya.
Berat badan boleh buat basikal tu patah dua.

Benda yang kita tak biasa amalkan, macam tulah, kekok sikit.
Tapi takpa. Kita dulu pun belajar berjalan mula daripada nak balance badan.
Tu pun ada jatuh-jatuh. Mulakan hijrah kita sikit-sikit.
Mudah-mudahan senang di masa hadapan.

Pesanann ikhlas daripada

6 comments:

  1. akak pun lama dah tak naik basikal...mungkin dah lupa bawak kot...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe, tadi pun saya hampir2 nak tergolek sebab tak leh nak seimbangkan diri. :P

      Delete
  2. dah lama tak naik beskal.. dulu2 sebelum sakit, sis kayuh beskal pegi mengaji, round2 kampung... mmg best :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rindu nak jadi budak kecik balik sebab dapat ronda2 dengan basikal tayar 3 tu. huhuhu

      Delete
  3. hakhak !! sme dgn mai . . selalu naik moto , tbe-2 bila balik rmh kt ipoh , nak try kayuh basikal , sekali baru kejap je kayuh tp dh semput . . atoi !

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe, mengayuh basikal sambil bersenam. huhuhu :)

      Delete

Sebarang pertanyaan, sila tinggalkan emel/link/fb/twitter anda.
Terima kasih sudi komen :D