15 February 2013

Promosi : Lelaki vs Perempuan


Olla~
Apa khabar semua? hehehehe
Rindu sangat dah ni dekat blog ni.
Peluk cium sayang semua ada. hehehehe

Okay. Today is Friday!
Tak ada kelas! Tapi ada test next week. 3 test.
Baru start sem 5 tapi dah belambak test. =.=
Inilah dilema pelajar Diploma in Medical Science.
Tak ada makna bercuti dalam hidup saya =.=

Berbalik kepada topik pada hari ni, tadi saya dan housemate ke pasaraya.
Jalan kaki je sebab nak exercise walaupun jauh dia 1km =.=
So, mencarilah MILO. mengidam minum Milo. hohohoho.
Tiba-tiba saya nampak ada bekas TIPUware.
Ada 4 bekas lain-lain size tapi harga MURAH(satu harga untuk 4 bekas tu).
Maka, saya amik dan BELI that TIPUware. hahaha

Nampak tak PROMOSI memainkan peranan dalam kehidupan seharian.
Tak dinafikan kita ni tertarik kepada PROMOSI kalau ke pasaraya.
Tak kiralah kau LELAKI ataupun PEREMPUAN.
Eleh, mesti ada yang kata, "bukan perempuan ke macam tu"
Yang tu saya tak peduli.

Bagi saya sama saja. Jantina tak memainkan peranan langsung.
Lelaki biasanya akan tertarik pada gadget dan juga beberapa jenis pakaian.
Kalau perempuan pulak semuanya tertarik. hehehehe, gurau je :P
So, kalau ada SALE pada barang/benda yang anda minat, mesti tertarik kan?
Jangan tipu, dosa nanti, masuk neraka nanti *dialog budak-budak

Tapi kan, saya sebagai LELAKI biasanya buat tak kisah je dengan SALE ni.
Yang penting dapat BELI barang yang kita nak. Tak gitu? hahaha
Kalau ada sale time beli, macam takde perasaan.
Apa-apa pun saya rasa SALE or PROMOSI ni memang JIMAT!
Yang tu kena belajar daripada PEREMPUAN.

Bagaimana pula dengan pendapat anda?
p/s: jimat itu penting untuk saya sebagai student :D

6 comments:

  1. Hah rindu jugak dekat doktor.. :P
    Betul la tu, dua2 jantina ni kadang2 TERsasar jugak kalau bab2 sale tapi kehendak yg berbeza..
    Kalau tak silap sem 5 dah start praktikal kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeay! ada pun rindu dekat blog ni. hehehe, thanx
      eh, saya punya course takde praktikal. sebab saya ni lebih kurang dengan foundation tapi belajar advance daripada foundation. course saya macam pre-degree in medicine

      Delete
  2. hahhaa..mmg perempuan tak boleh nmpk sale..berpinar2 je mata dia..haahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. hahahah, laki pun sama sebenarnya.
      :)

      Delete
  3. wahh bakal doktor lah ni *shining eyes* Hahahaha SALE itu INDAH xDD

    ReplyDelete

Sebarang pertanyaan, sila tinggalkan emel/link/fb/twitter anda.
Terima kasih sudi komen :D