02 September 2016

Diari Hati : 1 September 2016

Hi everyone.

Yup, im back to this lovely blog. Rindu nak tulis dairi. Hati rasa penat. Dulu ada geng sahabat yang sudi dengar luahan rasa hati. Yang akan bagi fully support. But now time degree, banyak betul cabaran. Baiklah, im back to the old me. Memendam rasa dan akan luahkan dalam blog. Sorry wahai diari alam maya kesayangan.

Pening nak pilih. Hati ini masih lagi cintakan Q. Tapi again, aku lost contact dengan dia lagi. Guess what? I dont have her number. Great. I asked but she did not want to give it to me. Fine, masih lagi cara lama, contact via *tet*. Memang macam leceh kalau orang tahu tapi im kind a like it. I love the way we communicate.

Again, pening nak pilih punya topik. Sekarang ni muncul S. Senang kata S ni macam pilihan keluarga juga lah. Tapi macam biasa, aku tolak mentah-mentah. Rasa bersalah dengan diri sendiri sebab S muncul time aku berniat akan terima sesiapa yang akan muncul dalam hidup aku. See, how complicated my life actually. Hati kata Q tapi.... Aku pening.

First thing first, aku ni suka bantah whatever my parents cakap. Mostly banyak aku bantah dan aku akan buat decision sendiri. So, aku macam for this thing which about my future life, my own partner for my entire life, aku rasa macam i should go with my parents plan. Memandangkan family S memang rapat dengan family aku, why not give a try. But how about Q? Ini buat aku pening.

Kekadang aku penat nak fikir soal hati. Ive seen many kes curang. In front of my eyes lagi tu. I saw how a boyfriend cheat on her loyal girlfriend. That boyfriend also loyal but mata keranjang, Mata tu melilau. Shit giler. The, ive seen how married couple bercerai berai. My god, im afraid of everything about love. Stop! Seram walaupun taip benda ni.

Akhir kata, aku rasa single is the best. Tak payah aku nak fikir apa-apa. 3 more years to finish my study. Dalam tempoh ni, kalo Q contact aku balik, i want to settle down everything. Aku nak tahu sama ada dia nak dekat aku balik or not. And S, if jodoh kita kuat, Allah akan dekatkan kita.

Semoga iji dapat buat keputusan dengan cepat!

No comments:

Post a Comment

Sebarang pertanyaan, sila tinggalkan emel/link/fb/twitter anda.
Terima kasih sudi komen :D